Tuesday 19 March 2013

Cinta pertama taksemestinya cinta sampai bilabila...
karya : ekyn naufal 


                        BAB 1 : KISAH PERCINTAAN BERMULA


Pada pukul 2 petang pada hari sabtu , asrina sering keluar berjalan-jalan meluangkan masa bersama kawan-kawannya dan mengambil gambar sana sini . Pada suatu hari , Asrina mengajak kawannya menonton wayang pada hari sabtu minggu hadapan tetapi kawan-kawannya iaitu Adelah dan Misha tidak dapat mengikut Asrina kerana ada urusan kerja . Asrina terpaksa menonton wayang keseorangan " haihh nak buat macam mana semua sibuk dengan kerja " bisik hati asrina . Dia mengeluh .

Pada sabtu itu , Asrina pun bersiap-siap untuk pergi ke KLCC untuk menonton wayang cerita yang ingin dia menontonnya . Seperti biasa pukul 12 tengahari mesti Asrina keluar dari rumah untuk menunggu bas sambil berjalan menuju ke station bas , asrina merengek " huh panasnya hari ini , dah lah keluar sorang-sorang haihhh apalah nasib aku ni . ahhh lantaklahh janji aku dapat tengok cerita tu ! hehe ". Bas pun ada dan bergerak station ke station . " haaa sampai juga aku dekat sini harap-harap takde benda buruk yang jadi " . Semasa perjalanan Asrina pergi ke tempat wayang untuk membeli tiket , Asrina dengan tidak sengaja terlanggar dengan seorang lelaki remaja yang mungkin sebaya dengannya. " maaf saya taksengaja , kusyuk sangat tengok handphone sampai orang pun saya taknampak " asrina meminta maaf dengan memandang ke bawah , malu . " ehhh takpe saya sengaja je langgar awak haha.... ehhh tak maksud saya taksengaja " sambil menggaru-garu kepalanya . " hahha ohhh jadi awak sengaja lah ni cari pasal dengan saya ni " Kata Asrina kepada lelaki itu . Lelaki itu hanya tersengih " hehe " . Tanpa segan silu lelaki itu terus memperkenalkan dirinya " errr saya Danish , awak ? " " saya asrina , err awak datang sini sorang je ke ? takbawak buah hati awak ? " asrina menanyakan kepada danish . " hmm tak , saya takde buah hati , melainkan awak nak jadi buah hati saya " danish mengelip-gelipkan matanya . " hahha mengada lahh awak ni . ehh awak tengok cerita apa ? ". " cerita " mylove" awak ?" " ehhsama lah ! " kata Asrina. " ehh ada can lah nak duduk sblh awak haha " Danish mengusik Asrina lagi . " haha ehh kita pny wayang lambat lagi ni ,jom kita pergi makan dulu nak ? " Asrina mengajak danish , " ohh okeyy boleh je , takkan lah saya nak biarkan buah hati saya ni pergi makan sorangsoran kankan " Danish mengambil hati Asrina , Mereka duduk semeja . Danish duduk berhadapan dengan Asrina . " ha awak nak makan apa ? biar saya yang belikan " . Asrina tersentak apabila melihat muka Danish secara depandepan dengan mata dia yg bulat tu ! ya allah handsome nya dia " bisik hati Asrina . " Hoi ! saya tahu saya hadsome jangan pandang lamalama kang jatuh hati dekat mamat handsome ni kang susah nak lepas hahaha " kata danish . " ehhh jangan nak perasan lah pakcik , saya tengah fikir nak makan apa je err perasan ! " kata Asrina yang cuba mengelat , " alahhh fikir makanan pun takkan lahh awak senyum-senyum . awak tahu orang dulu-dulu cakap , kalau dah suka baik cakap cepat sebelum dirampas orang , bak kata pepatah siapa cepat dia dapat hehe " manis bicara si Danish ini , " errr awak tolong belikan nasi goreng dekat situ " Asrina cuba untuk menukar topik . " baiklahh cik Asrina " balas Danish pendek .

Selepas makanan , mereka berdua berjalan untuk masuk ke panggung wayang , mereka duduk bersama . Semasa menonton wayang Danish suka mengacau Asrina dengan cara meniup-niup telinga Asrina dan tolak bahu Asrina , Dia akan melakukan perkara itu berulang-ulang kali sampai lahh habis cerita itu . itu membuatkan Asrina rimas dan rasa mahu pukul si Danish itu " ehh ingat sweet ke kau buat macam tu , huh rimas tahu tak ! " rengek hati Asrina . Selepas habis cerita itu mereka pun kluar dari panggung . Asrina meminta izin untuk balik , dan Danish pun membenarkannya pulang . " Ehhh err kalau bolehh saya nak number phone awak , boleh ? mane lah tahu saya rindu dekat awak boleh kita tengok wayang lagi kan ? " Danish cuba untuk mendapatkan number phone Asrina , " err okeyy nahhh ! jangan bagi number tu dekat siapa-siapa pula , okeyy byee jumpa lagi , hati-hati " mereka pun berpisah dah pulang ke rumah masing-masing .

Pada malam itu , Danish terasa yang dia telah jatuh cinta pada Asrina , walaupun dia tidak kenal sepenuhnya Asrina itu siapa . Pada malam yang sama , Asrina pun terasa benda yang sama , makna nya mereka sudah samasama suka . Ini kali kedua Asrina ada perasaan terhadap lelaki ,Yang pertama semasa dibangku sekolah iaitu lelaki bernama Amar . Amar seorang yang tekenal di sekolah dia dahulu ,  malangnya Amar hanya menganggap Asrina sebagai kawan dan tidak lebih , ia sangat menghampakan perasaan Asrina semasa itu . Dan Sekarang dia telah jatuh cinta dengan seorang mamat yang sangat handsome , dan dia takot rasa cintanya terhadap Danish juga tidak terbalas seperti yang diharapkan oleh Amar .  Dalam keadaan sunyi dan dalam keadaan dibuai oleh perasaan , Asrina terkejut tibatiba telefonnya berbunyi " huh kacau jela orang tengah mengelamun ni ! " . dia melihat dan number tidak dikenalinya " haihh ni msty mamat poyo ni " dia trus menjawab panggilan itu " assalamualaikum aawakkk ! hehe ni saya lah Danish buah hati aawak yang handsome ni " " errr tahu dahhh , dah lah jangan nak perasaan , poyo je awak takdelh handsome mane , boleh tahan je sebenarnya " Asrina membalas geram tapi dalam hati suka . " haha awak ni membebel jekan , tapi takpe awak comel , hmm awak nak cakap sesuatu ni , jangan tekejut pula tau " Danish cuba berterus terang hasrat hatinya . "  haha ermm nak cakap apa ? cakaplah " huh mamat ni bagi aku seram sejuk jela , kata Asrina . " Saya suka awak buat pertama kali saya tengok awak haa sebab tu sajeje saya langgar awak hehe jangan marah , awak sudi takjadi buah hati saya , pleasee terimalah saya , saya nak awak , hati saya nak awak ! please " Danish membuat suara manjanya , Adoii mamat ni buat aku malu lah ! haihh " ermm sebenarnya saya pun suka awak , okeyy saya terima awak , dan awak kena tahu , awak cinta pertama saya , saya harap awak takhampa kan saya , " Asrina mengharapkan Danish seorang yang boleh menjaganya . " Yessssss ! akhirrnyaaaaa weeheeeeh ! terima kasih sayang , nanti kita tengok wayang lagi okey haha loveyou ! " Danish sangatsangat gembira , Asrina hanya mampu gelak dan senyum sahaja mendengar Danish bercakap soransorang ,

No comments:

Post a Comment